11 Jul 2014

GAZA

Derma untuk Gaza!

Assalamualaikum, disini saya sertakan perkongsian dan sumber yang diperoleh daripada pengerusi Nordmilah Trader  iaitu Tuan Hj Wan Hilmi.
#doauntukgaza
#qunutnazilah
#gazaunderattack

https://m.youtube.com/watch?v=5zQIFCKJlXg#
Gendang perang di Gaza telah dipalu!

Sebelum Ramadhan saya merancang untuk pulang ke Malaysia berkumpul bersama adik-beradik yang pulang bercuti dari segenap alam.

Perancangan disusun, pertemuan diatur, tetapi beberapa kesulitan membantutkan pelan awal tersebut.

Saya tidak memadam hasrat tersebut, masih mengharap. Tetapi Israel memukul gendang perang. Mereka tidak akan membiarkan Ramadhan kali ini berlalu dengan aman. Mereka tidak akan membiarkan hari-hari berlalu tanpa korban. Peluang saya pulang semakin tipis.

Sepanjang malam semalam sehingga saat ini (11.40am waktu Gaza) sekitar 120 roket dilepaskan Israel ke bumi Gaza, dan pejuang Palestin membalas, sekitar 20 kecederaan dilaporkan.

Adakah saya akan meninggalkan saudara-saudara di sini berdepan dengan Israel sendirian? TIDAK! Rakyat Malaysia, sentiasa memerlukan renjatan untuk bergerak. Nah, sudah cukupkah sebab untuk bertindak?

Sumbang segera, untuk makan pakai, dan keperluan mereka, melalui akaun CIMB 7600809829 atas nama Umm Salamah binti Ahmad Shah dengan label 'Perang Bermula', makluman/pertanyaan melalui emel nurilhakim87@gmail.com, atau Whatsapp +60195004911.

Nadir Al-Nuri,
Shijaiyyah, Gaza.
(From Gaza With Love)

p/s : 'Trail' roket yang kelihatan dari kediaman saya.

Sdra Nadir adalah anak kepada Prof Dr Kamaruzaman Yusof.
Sdra Nadir skrg sedang belajar di universiti di Palestin
Akaun ni mmg betul. Ana dah sahkan dgn nadir sendiri...