16 Jul 2014

Boikot Barangan Israel?

Assalamualaikum semua

Semoga pagi ini kita sihat, bahagia , kaya dan tenang.
Kaya dengan jiwa yang tenang, jiwa hamba yang daif mengadap ALLAH swt penuh kekesalan atas dosa semalam.

Saya tidak tahu isu boikot ni hanya sekadar cakap-cakap atau buat?
Bagi saya, saya cuba boikot mana yang mampu? Anda cuba dulu baru anda tahu.

Alhamdulillah saya rasa dah hampir 2thn, saya boikot mcd. Ini produk pertama saya buat. Alhamdulillah konsisten sampai sekarang. Walaupun tak banyak, tapi itu la istiqamah yang saya lakukan untuk agama.

Kali ini, saya cuba untuk boikot Milo pula. Baru bermula beberapa hari, banyak lagi minuman lain yang suci lagi halal. Mohon Allah memberi kekuatan.

Wahai sahabat-sahabat, cubalah buat apa yang anda mampu. Cuba cari alternatif dan barangan keluaran muslim. Saya menyeru diri saya dan sahabat-sahabat untuk cuba memperbaiki apa yang dialalui. Maklum sahajalah, sejak kecil telah sebati dengan MILO. Dah hampir 30thn dengan milo, masyaALLAH, dah berapa banyak sumbangan.

Terima Kasih ALLAH diatas rahmatMU, kini diberi kesedaran dan keupayaan untuk melalukanNya.
Mohon doa semua untuk ummat islam seluruh dunia.

Ya ALLAH,
Ampunlah dosa-dosa kami dari kecil,
Dosa ibu bapa kami,
Dosa adik-beradik kami,
Dosa ahli keluarga kami,
Dosa jiran-jiran kami,
Dosa guru-guru kami,
Dosa kaum muslimin dan muslimat,

Ya ALLAH ampunkan dosa-dosa yang kami sedari atau yang tidak kami sedari atau yang hanya engkau sahaja mengetahui.

Ya ALLAH berikanlah keampuanan kepada kami diatas kezaliman yang telah kami lakukan,
Ya ALLAH maafkan kami diatas kesilapan kami,
Ya ALLAH maafkan kami, kami tidur lena sedangkan ada saudara kami sedang ketakutan menghadi ancaman musuh
Ya ALLAH maafkan kami, kami tidur lena sedangkan ada saudara kami lapar dan tiada makanana

Ya ALLAH maafkan kami, kami tidur lena sedangkan ada saudara kami yang dalam kesusahan

Ya ALLAH maafkan kami, kami lalai, kami leka, kami sibukkan diri kami dengan dunia ini.
Kami LUPA suatu masa kami akan kembali kepadaMU..

Ya ALLAH maafkan kami,
Selamatkanlah kami dari fitnah dunia dan akhirat.Amin..